شرح وظايف كارشناس فناوري اطلاعات


وظايف در حوزه های سخت افزار، شبکه،نرم افزار،وب سایت،HIS ، اتوماسیون اداری،اینترنت،مخابرات
  • تهيه و به روز نگاه داشتنن ،شناسنامه تجهيزات رايانه اي ، تجهيزات شبكه و تجهيزات مركز تلفن و شناسنامه نرم افزارهاي موجود ،به منظورساماندهي اطلاعات تجهيزات با ثبت در نرم افزار ICTM
  • انجام مراحل كارشناسي فني خريد و تاييد فاكتورهاي خريد در محدوده سقف مجاز در بخشنامه هاي ارسال شده از طرف مديريت خدمات پشتيباني دانشگاه ( معاملات كوچك ) و خريد طبق ليست
  • تجهيزات مجاز كه در سايت شبكه رابطين موجود مي باشد .
  • حضور مستمر در جلسات هماهنگي و بازآموزي هاي برگزار شده توسط مديريت فناوری .
  • كنترل فني تجهيزات خريداري شده از نظر تطبيق با فاكتور هاي تاييد شده.
  • نصب سيستم عامل هاونرم افزارهاي جانبي ،آنتي ويروس و... بر روي رايانه هاي موجود در واحد
  • نظارت بر فرآيند ارسال تجهيزاتي كه نياز به تعمير دارند ( مانند : چاپگر ) به شركت هاي خصوصي وكنترل كيفيت تعمير تجهيزات
  • نظارت بر فعاليت شركت هاي پيمانكار طرف قرارداد از طريق چك ليست هاي نظارتي
  • نگهداري صحيح از كليه تجهيزات شبكه اعم از Active و Passive  بر اساس استاندارد هاي فن آوري اطلاعات و ارتباطات
  • حفظ ، نگهداري ، پشتيباني و عيب يابي از نقطه ابتدايي تا انتهايي شبكه موجود
  • عيب يابي و رفع مشكل شبكه‌اي كليه سيستمهاي كامپيوتري موجود در مركز مربوطه( IP وكارت شبكه و... )
  • مشاوره به واحد مربوطه جهت مكانيزه كردن فرايند ها
  • هماهنگي با مديريت فناوري اطلاعات در خصوص عقد قراردادهاي پشتيباني نرم افزارها
  • همكاري در تهيه RFP (تهيه ، تنظيم و مستند سازي نيازمند ها انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا)
  • آشنايي فني با نرم افزار ها و سخت افزارهاي مربوطه ( مانند حضور وغياب و دستگاه تايمكس ... )
  • نظارت و پيگيري روند تهيه فايل پشتيبان (Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره اي و آرشيو آنها
  • یادگیری نرم افزار ICARUS و تهیه وب سایت مستقل جهت بیمارستان
  • به روز نگه داشتن مطالب وب سايت ( اخبار و اطلاعيه و ... )
  • نظارت بركار شركت ارائه دهنده HIS و آموزش های ارائه شده توسط شركت
  • هماهنگي جهت برگزاري دوره‌هاي آموزشي مربوط به HIS
  • نصب  كامل از تنظيمات نرم افزار اتوماسيون اداري
  •  آشنايي كاربردي با سيستم اتوماسيون اداري جهت آموزش نرم افزار و رفع اشكال به كاربران شاغل در آن واحد
  • راهنمايي كاربران واحدها جهت گرفتن اشتراك اداري وتاييد نياز فرم درخواست ويا شخصيو يااشتراك خطوط ADSL  
  •  آشنايي با عملكرد كليد هاي كنسول مركز تلفن (فاقد رایانه)   
  • نظارت روزانه بر عملكرد صحيح دستگاه Voip و رفع عيوب احتمالي 
  • مسئول HIS  بیمارستان
  • پیگیری امور مربوط به فن آوری اطلاعات بیمارستان از طریق ارتباط با واحدهای ذیربط در دانشگاه
  • انجام کارشناسی لازم در خصوص امور رایانه ای و ارائه نتایج حاصله به کمیته خرید و مدیریت بیمارستان
  • نظارت بر سایت اینترنتی بیمارستان و تلاش در جهت به روز نمودن اطلاعات
  • نظارت بر مرکز تلفن و قبوض دوره ای خطوط تلفن و خرید دستگاه فکس
  • راه اندازی و نظارت بر عملکرد صحیح دستگاه VOIP  و استفاده صحیح از آن در راستای کاهش هزینه قبوض تلفن
  •    نظارت مستمر و پیگیری امور مربوط به سیستمHISدر بیمارستان
  • اعلام نیاز قطعات کامپیوترهای موجود دربیمارستان
  • پیگیری مشکلا ت مربوط به شبکه کامپیوتر بیمارستان
  • نظارت و تایید خرید قطعات رایانه ای
  • نظارت بر نحوه ورود و خروج کامپیوترهای بیمارستان
  • پیگیری و کارشناسی لازم در خصوص نصب نرم افزارهای مورد نیاز بیمارستان
  • ایجاد هماهنگی متقابل بین واحدهای تحت سرپرستی
  • حضور فعال در جلسات مربوط به فعالیتهای فن آوری اطلاعات و سایر جلسات مورد نظر مدیریت بیمارستان
  • نظارت برآموزش های ارائه شده از طرف شرکت پیمانکار و گزارش اشکالهای احتمالی به مسئول آموزش نرم افزار
  • نظارت بر فعالیتهای شرکت پیمانکار در زمان سرویس های دوره ای و تحویل گرفتن قطعات داغی

شماره تماس : 38758317










تاریخ آخرین بروزرسانی   :  1396-9-12 8:38        برو بالای صفحه نسخه قابل چاپ